.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعلام ليست جدید مراجع تکذیب شد

نايب رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تكذيب اعلام ليست مراجع از سوي اين نهاد حوزوي از نحوه اطلاع‌رساني برخي رسانه‌‌ها در اين زمينه انتقاد كرد.

به گزارش مركز خبر حوزه، آيت‌الله مرتضي مقتدايي گفت: چهار‌شنبه شب گذشته در نشست ماهانه مجمع طلاب و فضلاي قمي كه در حسينيه ‌مرحوم آيت الله مرعشي نجفي (ره) برگزار شد، بنا بود بعد از نماز مغرب و عشا در اين مجمع صحبت كنيم، بعد از پايان سخنراني تعداد زيادي از طلاب دور من جمع شدند و سئوالاتي كه معمولا شخصي و خصوصي بود مي‌پرسيدند.
وي ادامه داد: يكي درباره تقليد و مرجعيت مي‌پرسيد و يكي از اعلميت مراجعي كه جامعه مدرسين در ليستي اعلام كرده سئوال مي‌كرد و سئوالات مختلف ديگري راجع به حوزه و مديريت مدارس طلاب و اشكالاتي كه راجع به كلاس‌هاي درس و سئوالات متعدد ديگري كه داشتند مي‌پرسيدند و من در حالي كه از جلسه خارج مي‌شدم و آقايان طلبه دور من را احاطه كرده بودند پاسخ مي‌‌دادم.
مدير حوزه‌هاي علميه گفت: ظاهرا يكي از سئوالات راجع به اين بود كه آيا جامعه مدرسين بنا دارد راجع به مراجع جديد ليستي بدهد كه جواب دادم نه خير بنا نيست كه ليست جديدي داده شود و تاكيد كردم توضيحات بيشتر را از دفتر جامعه بگيريد.
آيت‌الله مقتدايي گفت: بعدا به من اطلاع دادند كه شما مصاحبه كرديد كه جامعه مدرسين بنا دارد ليست جديدي بدهد و تعدادي از مراجع را اضافه كند. من گفتم اصلا مصاحبه نكردم بعد كشف شد كه يكي از اين افرادي كه در جمع طلاب سئوال مي‌كرد، خبرنگار بوده است.
وي با ابراز تاسف از نحوه اطلاع‌رساني در برخي رسانه‌ها بيان داشت: جداً نسبت به اين گونه مصاحبه اعتراض شديد داريم، زيرا كسي كه مي‌خواهد مصاحبه كند بايد خود را معرفي كند و بگويد از كدام رسانه است و سئوال را طرح كند و اگر اين فرد ابراز مي‌كرد كه مي‌خواهم مصاحبه كنم قطعا رد مي‌كردم، چون بعد از آن جلسه، جلسه ديگري داشتم و فرصت خيلي كوتاه بود و مي‌خواستم به آن جلسه برسم.
آيت‌الله مقتدايي گفت: البته طلاب در حال خروج سئوالاتي كردند كه خيلي مختصر و كوتاه جواب آنها را مي‌دادم و بناي مصاحبه نبود بنابر اين اگر اين آقا، خبرنگار بوده و سئوال را با هدف انتشار در رسانه‌ها پرسيده، جداً قابل خدشه است و سابقه ندارد و معروف نيست كسي مخفيانه بيايد و بدون اطلاع و معرفي لابه لاي افرادي كه دارند سئوالات شخصي و طلبگي مي‌پرسند، چنين سئوالي كند.
وي افزود: حتي در جواب اين فرد گفتم، توضيح بيشتر را از دفتر جامعه مدرسين بگيريد و تا جايي كه من اطلاع دارم چنين چيزي نيست و متاثر شدم از اينكه شنيدم در رسانه‌ها به گونه ديگري منعكس شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: بعد از فوت مرحوم آيت‌الله گلپايگاني و سپس مرحوم آيت‌الله اراكي، سئوالات متعددي از سراسر كشور و حتي از خارج كشور راجع به مرجع تقليد از جامعه مدرسين مي‌شد كه چه بايد كرد و از چه كسي تقليد كنيم.
وي بيان داشت: مردم به جامعه مدرسين اعتماد دارند و آنها را فقهاي بي‌طرف مي‌شناسند و از چنين جامعه علمي و حوزوي مي‌خواستند براي رفع تحير مردم و تعيين تكليف از نظر تقليد، به آنها پاسخ بدهد و چون سئوالات متراكم بود، اعضاي جامعه در سال 1373 در اطلاعيه‌اي افرادي را به عنوان مراجع بزرگوار جامع شرايط كه تقليد از آنها بلا مانع و بي‌اشكال است، معرفي كردند.
آيت‌الله مقتدايي گفت: براي اينكه جلوي سئوالات گوناگون گرفته شود، در جلسات متعدد جامعه مدرسين ليستي هفت نفره از مراجعي كه جامع‌الشرايط بودند و تقليد از آنها جايز بود اعلام شد و به مدت كوتاهي بعد از آن به نظرشان آمد كه دو نفر ديگر يعني حضرت آيت‌الله سيستاني و حضرت آيت‌الله صافي‌گلپايگاني جامع‌الشرايط براي تقليد هستند و چنانچه افرادي از جامعه مدرسين در اين زمينه سئوال مي‌كردند، اسامي اين دو مرجع تقليد نيز مطرح مي‌شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.313 seconds.